Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

gubben fick psykbryt...

Av fetaost - 6 februari 2013 19:20

Jag har känt på mig ett tag att det var påväg, men det är ju inte precis som att jag kan göra nått åt att jag är som jag är.

Igår kväll så sa gubben ifrån. Han skrek inte eller någonting sådant utan bara i lugn ton berätta att han nog håller på att bli utbränd och att han vill att jag ska bli som förut när jag städade, lagade mat och tog hand om djuren. Jag kan ju inte göra något åt det! Jag gör så mycket jag orkar vare sig jag vill eller inte. När jag mår bra så städar jag och gör allt här hemma. När jag mår dåligt så ligger jag på soffan och orkar inte göra någonting. Gör jag saker när jag inte orkar så slutar det bara med att jag gör illa meii själv för att jag inte orkar stå emot mina egna tankar. Men jag förstår honom också, för det är rätt så sweet att bara komma hem från jobbet så är allt gjort. Det känns bara lite piss att jag förväntas göra samma saker när jag mår dåligt som jag gör när jag mår bra, oavsätt om jag studerar, jobbar eller någonting annat. Det värsta är att jag vet att jag inte kan leva upp till de förväntningarna. Jag vill men jag kan inte. Ingen kan det, för det finns ingen supermänniska. Oavsätt så sade jag bara "ok" och gick iväg, för jag orkade inte försöka få honom att förstå. Det känns så meningslöst att försöka få honom att förstå när han aldrig kommer att förstå helt ut eller vill förstå. Jag har funderat på att tvinga honom att "gå i mina skor" så att säga för en dag, det skulle göra honom galen, men han kommer bara att tröttna efter tio minuter och bli sur på meii.


Hoppas att han njuter av middagen...


fetaost out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fetaost - 23 april 2013 21:31

Det är fantastiskt hur en dag kan börja så dåligt och sluta så bra. Min dag började i offerkrukan men jag kom snabbt upp ur den när jag kom till hunddagiset och möttes av viftande svansar. Den fortsatte helt hundebart med massor av gos med hundarna...

Av fetaost - 11 april 2013 21:24


Murmel murmel! Mellan katten Ling Ling har börjat löpa så de skriks rätt så mycke från henne just nu -.-   Tur att ja kan rymma till hunddagiset om ja vill xD   fetaost out! ...

Av fetaost - 9 april 2013 13:00


Oj oj vad lång tid det har hunnit gå sedan jag senast gjorde ett inlägg... Jag har hunnit blivit glad, arg, ledssen och mycket mer. Just idag så sitter jag deprimerad i soffan och ser på när voffsan jagar hår, en av hennes favorit sysslor. Va nyss ...

Av fetaost - 22 februari 2013 18:30

Idag känner jag meii som en spinnande katt =^.^= Efter att ha duchat så smorde jag in meii och bara låg i soffan och njöt av att vara så avslappnad. Nöjet medan jag låg i soffan belv att se på hunden som blev super intresserad av cops. Vilket inte ...

Av fetaost - 19 februari 2013 20:13


Det blev ju en dag det här med. Lite up och ned dock då jag har påbörjat hormonbehandlingen, men det är bara till att häda ut och låssas som att livet leker. Har åter igen försökt att prata hit min vän för att min vän ska kunna undfly de psykiska öve...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards